مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی: نخستین انبار گمرکی استان خراسان جنوبی در کویرتایر راه اندازی می‌شود

  • ۲۳۴۳
  • ادمین
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی: نخستین انبار گمرکی استان خراسان جنوبی در کویرتایر راه اندازی می‌شود

مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی از راه‌اندازی نخستین انبار اختصاصی گمرکی استان خراسان جنوبی در کارخانه کویرتایر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت کویرتایر، محمدعلی خاشی صبح امروز در بازدید از انبار گمرکی کارخانه کویرتایر اظهار داشت: یکی از برنامه‌های گمرک جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنعت و تجارت و به ویژه واحدهای تولیدی مانند کویرتایر این است که هر چه بیشتر جریان تجاری را برای این واحدها تسهیل کند.
وی افزود: در این راستا به دلیل اینکه شرکت کویرتایر از نظر ما معتبرترین شرکت تایرسازی کشور بوده و 22 درصد لاستیک کشور را تأمین می‌کند، این جایگاه را داشته و دارد که از امتیازات انبار اختصاصی بهره‌مند شود.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی به مزیت انبار اختصاصی اشاره کرد و بیان کرد: بزرگترین مزیت انبار اختصاصی این است که تمام تشریفات گمرکی کالای واحد تولیدی در همین محل انجام می شود یعنی کالای واحد تولیدی مستقیماً از مبدا ورود به انبار اختصاصی واحد تولیدی می‌آید و این به این جهت است که واحد تولیدی در تنگناهای خاصی که برای نقل و انتقال کالا وجود داشته باشد قرار نگیرد.
خاشی تصریح کرد: همچنین امتیازات دیگری هم برای واحد های تولیدی خوش نام مانند کویرتایر وجود دارد که بحث ترخیص نسیه است یعنی زمانی که کالا در اینجا قرار دارد به محض اینکه نیاز داشته باشد می‌تواند در خواست بدهد و در این صورت ما بخشی از کالا را نگه می داریم و بخش دیگر وارد خط تولید می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: دراین راستا و در سال‌های 95 و 96 مکاتبه‌ای با اتاق بازرگانی استان و بعد از آن با سازمان منطقه ویژه اقتصادی برای معرفی واحدهای صنعتی جهت استفاده از این طرح صورت گرفت.

مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی یادآور شد: در این راستا با مدیرعامل شرکت کویرتایر جلساتی برگزار شد و این واحد درخواستی برای ایجاد انبار اختصاصی گمرکی ارائه کرد که در این راستا ما نیز آنچه در توان داریم برای ارائه خدمت به این مجموعه دریغ نخواهیم کرد.
خاشی با بیان اینکه با بازدیدی که از شرکت کویرتایر صورت گرفت این مجموعه از نظم، انضباط و اقدامات بسیار خوبی برخوردار است اظهار داشت: در این راستا نیز قول داده ایم تا در راستای آنچه که در توان گمرک جمهوری اسلامی ایران باشد صادقانه خدمت کنیم.
وی با بیان اینکه متراژ این انبار بنا به درخواست شرکت کویرتایر ایجاد می شود افزود: در حال حاضر انبار موقتی به متراژ ۶۰۰ متر در اختیار گمرک قرار گرفته است و انبار دیگری با وسعت بیشتر در مجاورت انبار فعلی در حال احداث است که در صورت ضرورت و نیاز آن انبار جدید در اختیار گمرک قرار خواهد گرفت.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه ابعاد کاری شرکت کویرتایر به گونه‌ای است که ما را مجاب می کند تا حتما ورود پیدا کنیم گفت: در مجموعه گمرکات خراسان جنوبی با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.
خاشی با بیان اینکه محدودیتی برای تعداد انبارهای واحدهای تولیدی وجود ندارد بیان کرد: امید است این کار منافعی هم برای شرکت کویرتایر و هم در سطح کلان کشور داشته باشد.